Skip to content

Herre..

3. desember 2009

Nå er jeg endelig hjemme etter en ganske så begivenhetsrik dag på jobb.Stop complaining

Det hele begynte med at jeg klarte å kjøre fast maskinen vi bruker til å vaske bowlingbanene med, under bommen på bane sju, akkurat langt nok unna til at jeg ikke klarte å velge manual reverse og kjøre det firehjulte monsteret av skruer og slanger tilbake til start. Heldigvis skulle teknikeren fra Oslo innom Mester’n i dag, så han klatra bare opp i maskinen, hoppa ned på gulvet og trykka litt på maskinen, så kjørte den tilbake som om den var ei 80 år gammal dame ute på søndagstur i Trabien sin fra 70-tallets DDR.

Etter at han var ferdig begynte jeg som den pliktoppfyllende og entuasiastiske arbeidskaren som jeg en gang var å hale fram vaskekost og utstyr for å vaske ansatsen, parketten foran de elskede bowlingbanene våre.. (som låser seg i ett sett).. jeg gnikka og skura med omhu og nøyaktighet og utrydda hvert et støvkorn, samt annen dritt fra den sida av skoene dine som du aldri ser, og egentlig ikke etter min anbefaling noensinne kommer til å ønske å se heller.

Her begynte moroa.

Da jeg kikka opp fra mitt nyvaskede parkettgulv så jeg til min ikke så store forbauselse, men gjerne heller irritasjon, at dagens bowlere hadde kommet. De kommer alltid med bussen presis kl. 09:49, og klorer alltid døra ned fordi «det er så kaldt å stå ute..bussen kommer jo så tidlig fra Stavern vettu gutten min».. hvorfor kan man ikke bare ta bussen som kommer en halv time etterpå? Da er jo hallen faktisk åpen i tillegg. Jeg har verken preparert ferdig banene, stekt vafler eller kokt kaffe, som forsåvidt alltid må være helt nystekt og nykokt når klokka er 09:50. Vi åpner to timer før for pensjonistene hver mandag og torsdag, men likevel presterer de å komme en halv time i forveien. Argh. I tillegg til alt dette så hadde vi service på bane 5, 6, 7 og 8 i dag. Så det var bare fire baner å spille..dvs at jeg måtte forklare dette fem ganger til x antall forskjellige personer som mente «ja, det er nok noe gærent med banane i dag guttær». Da samtlige hadde fått med seg at det var litt mekking på gang bak i maskineriet som nesten er like gammelt som den kristne juletradisjonen så returnerte jeg til kjøkkenet, der jeg satte i gang med kaffekoking og vaffelsteking til den store gullmedalje.

Plutselig hører jeg «ere no fart i de vaflæne dine?» – jeg ser opp og der står en av de eldre gutta fra Larvik Golfklubb. En gjeng som vi alltid garanterer eget fat med haugevis av vafler og egen kaffekanne i restauranten til de kommer.. men i dag stod det ikke noe om at de skulle komme, den beskjeden hadde forsvunnet bak i oversiktsarkene.. så da var det i gang med ny røre. Plutselig klarte bane 2, 5, 6 og 8 å slå seg like vrang som magesekken til en tungalkoholikers verste bakrus, så der løp jeg som en gal mellom maskinrommet, kjøkkenet og restauranten, med «Kula!», «Hoho, Maartin, noe er gærnt!», «BOMMEN GÅRKE OPP» kommende fra alle kanter og telefoner som ringer som faen i ett sett.
Som om ikke det var nok så hadde noen bestemt seg for å starte klagekampanje på at ansatsen var tørr. Ansatsen er som den har vært de siste ti åra, ingen preparasjonsrutiner har forandra seg, men slepper dere kula for tidlig så blir det visst faen meg bulk i parketten, og elevasjonsforskjeller ødelegger for friksjonen. Fatt det!

Tøff dag? Syns du det så kan du lov til å massere skuldrene mine.

PS: Andre ting jeg har klart denne uka:

  • Smelte 100 gram bakemargarin på 800 watt i tre minutter. Anbefales IKKE. Men sånn går det når man er født og oppvokst uten mikrobølgeovn i hverdagen.
  • Kjøre vaskemaskinen tom for såpe og olje. Det lønner seg å fylle på før man begynner.

From → Usortert

One Comment
  1. kan tenke meg det e irriteranes å måtte gå å rette den bommen hele tida😀

Legg igjen en kommentar

