Skip to content

Arghlghrbrbrbrlglglllgrrrrr!

7. desember 2009

Åååå!

VekkerklokkaDette var en lekker start på uka. Lørdag og søndag jobba jeg til sammen 18 timer, 13 på lørdagen og 5 på søndagen. Da jeg endelig la meg på Faderen over Fantasifigurers hellige utvalgte fridag, så lå det en liten tanke og gnag seg sakte men sikkert fra bakhodet, gjennom de små grå og fram til den nesten stakk ut av øya mine. «Har jeg jobb i mårra?» tenkte jeg, da jeg hadde begravd hodet i puta i går aftens.. jeg sjekka kalenderen, der sto det NULL og NIKS, men jeg tenkte at jeg jobber jo alltid for pensjonistene på mandager, så hadde hadde jeg sikkert bare glemt å slenge det inn i min overprisa kalender med ringefunksjoner. Så da la jeg det like så godt til i kalenderen, under «Arbeid», og la meg til å sove videre, i god tro om at morgenen etterpå skulle jeg sprette opp og rase avgårde, klar til dyst!

Så kom mandagen da. Urverket etterligna ringeren i Notre Dame på et gammelt piano klokken halv åtte presis (hva skal jeg med ei klokke som er unøyaktig?), og jeg vurderte situasjonen i fem minutter før jeg endelig hoppa opp som om senga brant under meg, svidd skinke er sikkert ikke så behagelig likevel. Etter en tur gjennom dusjen og resten av det første døgnets halvdels tilhørende hygienerutiner så sloss jeg meg oppover trappetrinnene, før jeg endelig stod i stua. Den var forsåvidt allerede befolka av modern som fulgte nøye med på TV2s God Morgen Norge. Det nytter ikke hva programlederne kler på seg, man blir lei de etterhvert uansett, men det har kanskje noe med at Nils Gunnar Lie aldri har eid stil i det store og det hele, og hun andre så ut til å ha glemt igjen BHen hjemme.
Etter at jeg hadde slengt matpakka i bagen, begynte jeg på det harde mentale arbeidet som bestod i å komme seg ut i garasjen og sette seg på sykkelen. Klokka var 8:55 og arbeidsdagen skulle begynne tredjedelen av et kvarter senere, jeg hadde alt annet enn god tid. Da jeg skulle dra ut sykkelen oppdaget jeg til min store glede (og uttrykte meg også deretter) at jævelskapen var låst. Hvem låser fast hjulet på en sykkel når den står inne i en låst garasje? INGEN. Men den ble ikke låst opp heller da jeg slang den på sykkelstativet bak på bilen natt til søndag heller.
Etter å ha fikla med låsen i en uant mengde 60-deler av et minutt, besteg jeg endelig aluminiumshesten på gummihjul og trilla avgårde på arbeid. Jeg kom fram 3 minutter senere, og hurra for nedoverbakke! Selv om 25 km/t på en sykkel i 5 grader gir en effektiv temperatur på cirka null grader så gjorde det ingenting, for det var da ikke lange veien denne karen skulle.
Da jeg kom fram så jeg til min store forskrekkelse at bilen til Tine sto parkert utfor Mester’n. «Jaså, så jeg jobber ikke alene i dag likevel.» var min første tanke, noe som forsåvidt var helt greit, for mandager pleier å være ganske hektiske, med tanke på de elskelige pensjonistene som skal ha kaffe, vafler og i tillegg FUNGERENDE bowlingbaner (hørt sånt sprøyt? Regne skal de også være..hallo!). Så kom jeg meg inn døra da, dagens bragd. Jeg vinka til Tine som kom ut fra maskinrommet, før jeg spaserte videre inn på kjøkkenet.

Gjett hva som stod på den vaktlista? MARTIN HAR FRI I DAG, HÆHÆHÆH.

Denne setninga er sensurert av hensyn til mine lesere.

Etter en kjapp skumming gjennom vaktlista og et innvendig utbrudd av min personlige frustrasjon fiksa jeg opp i min egen kalender, satte meg på sykkelen og stakk hjem igjen, med en liten tur innom Rema 1000 (og et forsøk på å snakke med en ikke så veldig snakkesalig butikkmedarbeider).

Så da sier jeg som modern: hva skal du med en kalender hvis du ikke tror på den, Martin?

From → Usortert

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

