Skip to content

Update!

14. august 2010

På tide med en oppdatering, siden det er over et halvt år siden sist (+13 dager, ULYKKESTALL!), dette betyr antakeligvis at kvaliteten på dette innlegget kommer til å være bånn i bøtta.

Det har skjedd mye rart og en hel haug av helt vanlige ting i løpet av året, jeg jobber blant annet verken i Mester Grønn eller på Mester’n Fritidssenter lengre. Jeg bestemte meg for å si opp som blomstergutt og heller satse på jobben på Mester’n, ettersom det var flere vakter og større etterspørsel etter meg der enn i blomsterenga.
Så jeg jobba som en helt der et par måneder, med mer eller mindre stress og mas, før jeg i april tok min hatt og gikk (riktignok med en liten fallskjerm i lomma i ekte Telenorsjef-stil).

Etter dette har jeg drevet med mye forskjellige, deriblant webutvikling på heltid for Banzaicon, The Winds of change og Utgard Laivforening, diverse kassadamearbeid med varierende grad av kjønnsforvirring, samt nattevakt på brygga for å sørge for at småbåtene (båtene, ikke eierne) har ei hand å holde i når de legger seg om kvelden.
Alt dette har vært med på å spytte i penger og entusiasme i Det store Målet.. tur til Italia! Som forsåvidt er i en paragraf for seg selv..hehe..

Italia! Jeg satt og snakket med min tidligere AFS-veileder (Gaetano) på MSN for et par måneder siden, cirka starten av det gregorianske års sjette måned, juni. Vi snakket om familien min i Italia og «gamle dager», nå er ikke jeg noen særlig stor fan av den slags misbruk av uttrykket gamle dager, ettersom gamle dager egentlig ikke kvalifiserer med mindre det skjedde for minimum femti år siden. Men la gå, dobbelmoralen tok en sjel i dag også.
Det hele begynte med at lokallaget i AFS Intercultura i Castellammare di Stabia ville ha meg til å lage en liten filmsnutt der jeg snakker om opplevelsen. Jeg føler meg stokkdum foran kamera og klarer ikke å prate til ingen, selv om de skulle se den senere. Dette er blant annet grunnen til at jeg ikke prater med meg selv. Selv om jeg ikke er ingen.. det hadde vært et saftig tilfelle av omvendt schizofreni verdt Sigmunds oppmerksomhet.
Jeg ville overhodet ikke lage en video, men de ga seg ikke, og godt var det. Til slutt så bestemte jeg meg for at det var på høy tid å reise nedover. En time senere hadde jeg bestilt billetter til Italia!

I løpet av turen klarte jeg selvfølgelig å bli maks solbrent.. ti timer i tredve grader med feil faktor anbefales ikke. Jeg så ut som ei danskepølse med armer og ben, om noen føler seg støtt av et innbilt seksuelt innuendo her så er det akkurat det det er: innbilt. Så resten av sommeren tilbragte jeg i det underjordiske laboratoriet (les: badet) der jeg eksperimenterte med varierende mengder av Aloe Vera, Eurax og Vaseline Intensive Care.. og resultatet ser ganske lovende ut. Nå er det bare skillet som gjenstår etter å ha tilbragt en måned i skjærsilden.

Nå nærmer høsten seg, og jeg kan endelig gå med flanell og langarma t-skjorter igjen, hurra! I tillegg til det begynner jeg på Høgskolen i Vestfold på tirsdag, 17. august. Der skal jeg ta en bachelorgrad i informasjonssystemer og IT-ledelse. Nå er det forsåvidt heller ikke lenge igjen til jeg blir 20, eller til jeg skal på Sabaton-konsert! Juhu!

..og snart er det jul.

From → Ukategorisert

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

