Skip to content

[WII] Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1, legg vekk kaffen!

5. juli 2011

Jeg gikk for ikke så altfor lenge siden til anskaffelse av Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 til Nintendo Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii… *dunk splætt* ..og for et spill! Jeg skal ærlig innrømme at det vant valgkampen mot New Super Mario Bros. ettersom at jeg allerede hadde Super Mario Galaxy og madammen er ihuga fan av Harry Potter-universet. Hun hadde det til PC fra før, men eier en Mac. Nåvel.

Etter min påtvungne handletur og personlige lovnader til meg selv om at jeg ikke skulle ha noe (ja, særlig) endte jeg altså opp med dette spillet, og et ganske lekkert par med sko om jeg må få lov til å innrømme det selv.
Jeg kom så hjem og satte i gang med nyanskaffelsen i håp om at dette skulle bli en knallsuksess og med forventninger som et bortskjemt barn fra Sandefjords beste strøk på julaften. Kanskje det blir BMW i år? Fikk jo bare Opel i fjor…

Det som møtte meg derimot, var noe så skuffende at selveste bin Laden ville svømt opp fra sin våte grav (som forøvrig er et perverst forsøk av den amerikanske marine på å parodiere Davy Jones’ locker) og sprengt hele stasen til pokkerivold. Begrunnelse følger.

Her satt jeg altså på kanten av sofaen med en wiimote i den ene hånda og en nunchuck i den andre, klar til å blåse dødsetere ut av lufta med Lamstivosløvus, Petrificus Totalus, Expelliarmus og bollemus. Med Gygrid på venstre som raser gjennom lufta på en hjemmemekka Harley tilhørende en tidligere straffedømt (uskyldig var’n og!) og meg selv i hovedrollen i sidevogna (som forsåvidt får meg til å føle meg som hunden i Aristokattene) starter vi det episke eventyret med å slåss mot Voldemorts trofaste tilhengere. Og her begynner altså marerittet.

Dersom du har spilt et hvilket som helst tilfeldig skytespill, for eksempel Counter-Strike, så vil du kunne sette deg inn i situasjonen jeg nå beskriver.

Se for deg at du spiller Counter-Strike, Battlefield 2 eller F.E.A.R, men i stedet for din trofaste Logitech G15-mus så har du i stedet fått en halv agurk innpakket i svetteplast. Da var kanskje elendigheten over tenkte du vel nå, men tro om igjen. Denne halvsvette og innvendig blaute grønnsaken må du altså sikte inn på et spesielt punkt nederst på skjermen din, og dersom du har drukket kaffe eller tatt ecstasy i dag så vil det vise seg å være en noe utfordrende oppgave. Forestill at du skal gjøre dette MENS du raser gjennom luften side om side med en brautende halvkjempe på en elendig motorsykkel, mens svarte skikkelser raser bak, foran og ellers overalt og prøver å skyte deg ut av lufta. Hvordan antar du at det hele utarter seg for deg?

Jeg tror du som jeg og mange andre autodidaktanalytikere der ute vil komme fram til samme statistiske svaralternativ og det lyder som noe alá hillbillie-Bob og kona Mary Sue i øverkøya på Color Fantasy etter litt for gammeldansk og litt for lite kostfiber.

Meeeen til tross for all arbeidet produsenten har lagt ned for å trakassere Parkinson-pasienter i dette tilfellet så kom jeg alltså til slutt gjennom dette stadiet med ubevisste signaler fra TVen om at kaffe bør man ikke drikke og metamfetamin går ikke hånd i hånd med tryllestavvifting. Det gjelder forsåvidt deres egen tryllestav også gutter. Obs obs.

Men trodde du det skulle bli bedre nå? Da må du tro om igjen. Det var vel noe av det samme St. Peter sa til tyske-Adolf etter den hendelsesfylte vårdagen i Førerbunkeren, før St. Peter lo rått og sendte ham nedenom og forbi hjem.
Etter denne lite spasmevennlige runden i vogna til Gygrid så følger en seanse i en kafé, med samme form for Parkinson-trakassering og ønsker om stø håndledd, og slik fortsetter altså dette eventyret. Nå har ikke jeg spilt det noe særlig lengre enn til byggeplassen der man skal redde gompefødte, men jeg kan forestille meg hva som skjer videre. Pluss en slange som hadde fått Midgardsormen til å føle seg som en anorektiker.

Jeg tror ikke jeg har lyst til å spille dette noe mer. Men for all del, kos dere!… med stygge blikk fra Norsk Parkinsonforbund og reduserte muligheter for inntak av partydop.

From → Ukategorisert

2 kommentarer
  1. Har blitt skuffet av Harry-Potter spill et par ganger før, så hadde en anelse om hvor det kom til å bære.😛 Du fikk i alle fall en artikkel å være stolt av for pengene.

  2. Prof Dora Di Capua permalink

    anche tu ci manchi. Ti portiamo come esempio!!
    Proprio oggi ho parlato di te con i ragazzi stranieri di quest’anno
    baci

Legg igjen en kommentar

